منشور اخلاقی

 

توکا

منشور اخلاقی و قوانین معنوی شرکت بازاریابی شبکه ای توکا

 

این موارد تجربه کاری تیم­ های بزرگی است که در عرصه­ ی بازاریابی شبکه­ ای در سراسر جهان به موفقیت­  های نامحدودی دست پیدا کرده ­اند و رعایت آن برای رسیدن به موفقیت همه ­ی ما موثر و مفید است.

 

الف): هنجارهای اجتماعی و تجاری:

1- حفظ ارزش­ های اسلامی بر همه­ ی ما در این صنعت در ایران  الزامی است. از  همه­ ی دوستان در این سیستم تقاضا می ­کنیم  تا از ورود حاشیه­ های ضد اخلاقی و ضد هنجار اجتماعی و دینی اعم از برقراری روابط نامتعارف دوستانه و یا بد حجابی و غیره خودداری کنند تا بدنه ­ی تیم دچار حاشیه نگردد.

2- از شما تقاضا داریم در سایت­ ها و وبلاگ­ هایی که از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران فیلتر شده است، در مورد شرکت تبلیغات نکنید.

3- رعایت قوانین کشور بر همه ­ی ما الزامی است و ما همه باید تابع این قوانین باشیم. این مجموعه صرفاً برای ایجاد شرایط یک تجارت سالم شکل گرفته و گرایش خاص سیاسی را دنبال نکرده و نخواهد کرد. همین­طور از شما همکاران و شرکای گرامی تقاضا می­ کنیم که با احترام به خط مشی «شرکت بازاریابی شبکه­ ای توکا» ، از هرگونه صحبت یا فعالیت سیاسی در قالب نماینده­ ی این شرکت خودداری کنید.

4- از بیان کردن هر مطلبی که به بازاریابی شبکه ­ای مربوط نمی­ شود پرهیز نمایید، محور اصلی صحبت­ های ما فقط در رابطه با کارمان می ­باشد. از دست دادن تمرکزتان بیش از هر کسی به خودتان و تجارت­تان آسیب خواهد زد.

5- هرگونه فعالیت ناسالم یا غیر متعهدانه در فضای کار از قبیل جذب کردن افراد به شرکت­ های دیگر تخلف محسوب می گردد و «شرکت بازاریابی شبکه­ ای توکا» با این­گونه افراد برخورد قاطع خواهد کرد. درواقع ثبت نام در شرکت­ های دیگر به معنای عدم تمایل افراد به ادامه فعالیت در شرکت است و در صورت مشاهده، شرکت حق فسخ قرارداد با نماینده ­ی خاطی را برای خود محفوظ می ­دارد.

 (فعالیت هم­زمان در چند شرکت وقت تلف کردن است. ما به شما توصیه می­ کنیم قبل از پیوستن به یک شرکت، اطلاعات خود را از آن شرکت کامل کنید. تجربه به ما نشان داده افرادی که در یک شرکت فعالیت کرده و تمرکز در کار خود داشتند بیشترین موفقیت را در این تجارت کسب کرده­ اند. پس مراقب افراد ناسالم و پول دوست باشید این افراد از این شرکت به شرکت دیگر در حال کوچ کردن برای کسب درآمد بیشترهستند.)

6- هر شخصی در تصمیم­گیری برای انتخاب تمام ­وقت یا پاره ­وقت کار کردن در این تجارت آزاد است در یک جمله اصل تجارت برای زندگی نباید حذف یا معکوس گردد.

7- همواره به نحوی رفتار کنید که برای گروه خود به عنوان یک فرد معتمد و معتبر شناخته شوید و با مشکلات اعضاء شبکه خود با صبوری و متانت برخورد کنید.

8- هرگز مشکلات شخصی خود را وارد کار نکنید چرا که اثرات بسیار ویرانگر و غیر قابل جبران بر کل شبکه­ ی شما می ­گذارد.

 

ب. نحوه رفتار با همکاران (شرکت­ های دیگر بازاریابی شبکه­ ای):

1- همه­ ی ما در یک صنعت و در کنار یکدیگر مشغول ساخت و تجربه زندگی بهتر برای خود، اطرافیان و کشورمان هستیم. در بسیاری موارد از جمله تعریف رقیب و نحوه رقابت، الگوهای این صنعت با الگوها و عادت ­های شناخته شده متفاوت است. ما به شرکت­ های بازاریابی شبکه­ ای دیگر به چشم هم­کار و دوست نگاه می­کنیم . ما اعتقاد داریم جهان سخاوتمندتر از آن است که برای موفقیت همه جا نداشته باشد و با اعتقاد به این اصل مهم، به جای این تفکر که باید پا بر شانه رقبا بگذاریم و بالا برویم، در کنار دوستان و همکاران خود رشد می ­کنیم.

2- ما اعتقاد داریم که اگر انرژی خود را صرف ضربه زدن یا تخریب دیگر شرکت­ ها کنیم در واقع داریم به بدنه صنعت خودمان آسیب می­ زنیم.

3- شرکت­ های قدیمی­ تر بخشی از هویت صنعت بازاریابی شبکه­ ای در کشورمان هستند و ما با احترام کامل نسبت به پیشکسوتان خود برخورد می­ کنیم.

4- «شرکت بازاریابی شبکه ­ای توکا» احترام کامل خود را نسبت به شرکت­ هایی که بعد از خودش وارد این صنعت می ­شوند اعلام می­ کند و اعتقاد دارد که هر کدام از ما باید الگوی مناسبی برای نوباوگان این تجارت باشیم. باور داریم که نحوه برخورد ما می­ تواند تاثیر بسزایی بر آینده­ ی فرهنگ این صنعت بگذارد و قصد داریم با کمک تمام همکاران و شرکای­مان ،پایه­ گذار این تفکر و فرهنگ احترام باشیم.

 

پ . الگوی مصرف:

1- اساساً یکی از اصلی ترین مزایای بازاریابی شبکه ­ای ، ارتباط مستقیم مصرف کننده و تولید کننده است. ما در شرکت باور داریم یک موسیقی زیبا را نه تنها سازها، بلکه در درجه اول نت ها می­ سازند. هر کدام از ما شاید در سنفونی تولید کشور، سازی به دست نگرفته باشیم، اما مسلماً بازخوردهای مثبت و منفی ما از مصرف مانند نت­ هایی است که در هر چه زیباتر نواخته شدن این سنفونی، نقشی پر رنگ و تاثیرگذار دارد.

2- هیچ چیز به اندازه مصرف صحیح یک محصول، باعث ایجاد شناخت و حس نسبت به آن نمی­ شود. اطلاعات و حس مصرف، دو رکن اساسی برای داشتن توصیه­ ای درست و مفید به دیگران است. اگر می­ خواهید کسی را به گوش دادن آهنگی توصیه کنید، ابتدا باید خودتان آنرا با دقت بشنوید. «بهترین فروشنده، همان بهترین مصرف کننده است» این اصل را به خاطر بسپارید.

3- «شرکت» با حساسیت و دقت، بازخوردها را بررسی می­ کند و برای افزایش کیفیت تولید از آن­ها الگو می­ گیرد.

 

ت . نحوه برخورد با مشتری:

الف- اولین شرط موفقیت در این صنعت داشتن صداقت است، فراموش نکنید که توصیه کردن یک چیز خوب به دیگران کاری است که شما از کودکی انجام داده­اید سعی کنید این کار را نیز به همان صداقت و سادگی انجام دهید.

ب- به صحبت­ ها و خواسته­ های مشتری با دقت گوش کنید. او دقیقاً به شما خواهد گفت که چه چیزی می­ خواهد و به چه چیزی نیاز دارد.

پ- همیشه به مشتری خود احترام بگذارید. اگر باور کنید که آنها پادشاه ­اند، این شما هستید که موفقیت را تجربه می­ کنید.

ت- دستاورد اصلی شما بازخوردی است که از مشتریان­تان می­ گیرید نه خرید آن ها. به هیچ وجه پس از فروش محصول مشتریان­تان را رها نکنید. حتی اگر از محصول شما رضایت نداشتند ارتباط­تان را حفظ کنید و دلایل عدم رضایت­شان را با شرکت در میان بگذارید.

 

ث . فروش محصولات :

الف- شما یک فروشنده نیستید، قرار هم نیست باشید! بلکه شما کسی هستید که محصول مورد نیاز افراد را به آن­ها توصیه می­ کنید. فراموش نکنید که نحوه برخورد شما با مشتریان احتمالی­تان باید بیانگر همین اعتقاد باشد.

ب- با صبر و حوصله به خواسته های مشتری گوش دهید و با کمال احترام توصیه تان را انجام دهید. صداقت شما بسیار عمیق تر از کارایی محصولتان به دلشان خواهد نشست.

پ- همیشه به یاد داشته باشید که مشتریانتان همانند شما آزادی انتخاب دارند و با وجود منحصر به فرد بودن محصول شما، شاید مورد انتخاب آنها نباشد. آزرده نشوید و خود را در مسیر احترام نگه دارید.

 

ج . دعوت و جذب افراد :

الف- از دعوت افرادی که به سن قانونی (18 سال تمام) نرسیده­ اند پرهیز کنید.

ب- هدف نشان دادن فرصت ایجاد شده به دیگران است نه چیزی بیشتر. اگر  «شرکت» را به دیگران توصیه می­ کنیم وظیفه داریم به حق انتخاب­شان احترام بگذاریم.

پ- افراد را به اجبار وارد صنعت نکنید تجربه نشان داده افرادی که به اجبار وارد می­ شوند همان سال اول کناره­ گیری می­ کنند.

ت- برای دعوت و توصیه افراد به این تجارت از مسیر صداقت خارج نشوید. لازم است بدانید افراد صداقتی را که در شما می بینند ملاک انتخاب قرار می­ دهند و اگر پیشنهاد شما گزینه مناسبی برای­شان باشد، به شما پاسخ مثبت خواهند داد.

ث- این صنعت فرصتی است مناسب برای همه­ ی اقشار جامعه که می­ توانند به دو صورت نیمه­ وقت یا تمام­ وقت به آن بپردازند. اگر انعطاف واقعی آن را به دیگران نشان دهید، به هیچ وجه نیازی نیست با دادن وعده­ های پوشالی آن­ها را جذب این صنعت نمایید.

ج- در این زمینه، اطلاعات خود را کامل کنید.

 

د . رفتار با تیم :

برخورد با اسپانسر :

الف- هر شخص تازه وارد به این تجارت باید از کسی که او را معرفی کرده اصول اولیه شروع کار را یاد بگیرد. این شخص در واقع اسپانسر او نامیده می­ شود. اسپانسرها وظیفه حمایت و آموزش اصول اولیه را بر عهده دارند. آنها هم تیمی­ هایی هستند که به واسطه تجربه بیشتر می­توانند روشنگر مسیر افراد تازه وارد باشند.

ب- نحوه ارتباط شما با اسپانسرتان در شروع کار، نقش بسیار تاثیرگذاری در روند رشد تجارت­تان دارد. مطمئن باشید او هم به اندازه شما دلسوزانه قصد رشد سازمان را دارد. رابطه­ تان را بر اساس احترام و اعتماد پایه­ گذاری کنید و از هرگونه حاشیه غیر مرتبط پرهیز کنید.

پ- تمام افراد تیم چه در زیر مجموعه و چه در بالاسری، شرایط و قرارداد یکسانی با شرکت دارند و ملاک امتیازاتی که از طرف شرکت به ایشان اعطا می شود صرفاً رشد فروش و رده ایشان بر طبق طرح درآمدی است.

ت- زیر مجموعه­های شما کارمندان شما نیستند! آنها هم همانند شما وارد تجارتی مستقل شده­اند و رئیس و مالک تجارت­شان هستند. همه افراد به عنوان تیمی با اهداف مشترک در کنار هم قرار گرفته ­اند. به این معنی که تعریف روابط بین ایشان متفاوت از روابط رئیس و مرئوسی است.

 ث- این تجارت پتانسیل بی­نهایتی برای رشد دارد و همه با وجود احترام به اصولی مشترک، خلاقیت و تصمیمات خود را برای پیش­برد تجارت­شان دارند. مسلماً این موضوع منجر به اختلاف نظرها و تفاوت روش­ های انجام کار می­ شود معمولاً در تیم ­هایی که به صورت مجاور کار می­ کنند این تفاوت بیشتر دیده می­ شود. انتظار می­ رود همه با درک صحیح شرایط به این تفاوت­ها احترام بگذاریم و اجازه دهیم هر کس با توجه به استراتژی­های سازمان و مشورت با اسپانسرهایش پیش برود. با داشتن دیدی درست متوجه می­شویم که همین تفاوت در روش­ ها و استراتژی­ ها باعث زیبایی و ماندگاری هر چه بیشتر آن می شود.

ج- در صورت بروز هرگونه اختلافی یا  مشاهده تخلف از اصول مشترک کاری فقط از طریق تماس و اطلاع رسانی به شرکت اقدام کنید و به هیچ وجه مستقیماً وارد بحث نشوید.

چ- سلسله مراتب رارعایت کنید. هر کسی باید شاخه­ های مستقیم خودش را آموزش دهد. در این­صورتِ کار، تکثیر به درستی صورت می­ پذیرد. همین­ طور اگر نیازمند آموزش و حمایت هستید از طریق اسپانسر خود اقدام کنید و در صورت بروز مسئله حتماً شرکت را در جریان بگذارید. ما برای حمایت از شما در اسرع وقت اقدام خواهیم کرد.

ح- تمام عزیزانی که به هر صورت با «شرکت بازاریابی شبکه ­ای توکا» همکاری می­ کنند، چه به عنوان کادر شرکت و چه به عنوان نمایندگان و مدیران، عضوی از یک خانواده هستند . کادر شرکت در هر بخش مشغول آماده ­سازی زیر ساخت­ های رشد و پیشرفت دیگر همکاران هستند و مسئولیت و فشار کاری زیادی روی دوش­شان است. انتظار می­ رود با این عزیزان با نهایت صبر و احترام برخورد کنیم. همه برای هدفی مشترک تلاش می­ کنیم و هر کدام با نواختن نت­ های خودمان در بوجود آوردن آهنگی زیبا سهیم هستیم.

خ- با تبادلات مالی این تجارت باید کاملاً خشک و غریبه­ وار برخورد شود . توقع هرگونه ارتباط مالی بین اعضاء اعم از: تقبل حتی بخش کوچکی از خرید محصول برای شخص دیگر و یا دادن هرگونه ضمانت­ های مالی، پرداخت هزینه­ های آموزشی دیگران، کمک­ های مالی در روال کارها، تقسیم درآمد، واسطه گری و دلالی، توهم سرمایه گذاری در مجموعه­ ها، قرض ­های نامتعارف بدون تضمین بازپرداخت و خرج­ های فراوان برای برنامه­ های مولد جو و انرژی کاذب، شدیداً مضر و اکیداً ممنوع می­ باشد.